Lesens-, hörens- und sehenswerte Fundstücke aus der Welt der Spiele.
Daniel Cook: Interview (Clockwork Game Design Podcast)
- “You sort of have a spectrum of different types of activities. […] There are high-trust activities that need a lot of coordination. […] You want to only give people the types of activity that match that group’s trust level. If you as a designer are giving incredibly high-trust activities to a group of strangers, you’re going to get toxicity, it’s inevitable.”
Daniel Märkisch: Was ist Meta?
- “Der Schwarm löst jedes der Probleme […] einfach viel zu schnell. […] Wenn du Mass Data zulässt, kannst du kein Problem bauen, das nicht innerhalb von kurzer Zeit gelöst wird. […] Magic ist noch nicht bei Mass Data angekommen. Wenn Magic [dort] ankommt, […] dann wird relativ schnell klar werden, dass es auch dort nur wenige Top-Decks an der Spitze gibt.”
Jonathan Blow: Preventing the Collapse of Civilization
- “Software is actually in decline right now. […] Robustness of software is declining. Productivity of programmers is declining. […] This complication that’s introduced into all of our systems […] accelerates the loss of knowledge over time. […] Technology, by itself, will degrade. And we need to, as soon as we can, start working against this. […] We must simplify, at every level.”
Mark Brown: The Challenge of Cameras
- “The most important thing to remember is that, while cameras can certainly support aesthetic and cinematic goals, it’s only going to lead to frustration if the actual mechanical experience is harmed. Because, ultimately, the camera should fit the gameplay. Not the other way around.”
Rainer Sigl: Her mit dem Gütesiegel “Games aus Freilandhaltung”!
- “Es liegt an uns, der Industrie zu sagen, dass das auch für uns, als Spieler und Publikum, eine relevante Information ist. Spiele sind ein spannendes Medium und ein heißgeliebtes Hobby für Millionen; die Menschen, die sie für uns Wirklichkeit werden lassen, haben unsere Solidarität verdient.”